راهنمای خرید کولر گازی پرتابل

تاریخ انتشاردوشنبه ۱ آبان ۱۴۰۲
زمان مطالعه۸ دقیقه
دیدگاه‌ها۰ دیدگاه
بازدیدها بازدید

با گذشت سال ها از ورود کولر گازی به کشورهای مختلف جهان، به تازگی شاهد کولرهای گازی خاص و کوچک‌تر می‌باشیم. راهنمای خرید کولر گازی پرتابل به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید با در نظر گرفتن کمترین فضا، به بیشترین بازدهی برسید.

البته خرید کولر گازی پرتابل portable همیشه مزیت ندارد و معمولا می‌تواند معایبی را نیز به همراه داشته باشد. به همین خاطر، خرید کولر گازی پرتابل به همه افراد توصیه نمی شود! در ادامه این مقاله قصد داریم بیشتر در رابطه با راهنمای خرید این نوع کولر گازی Portable صحبت کنیم.

راهنمای خرید کولر پازی پرتابل Portable  

کولر گازی پرتابل چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم در رابطه با نکات خرید کولر گازی portable صحبت کنیم، اول باید بدانیم که کولر گازی چیست؟ اگر معنی انگلیسی پرتابل portable را بدانید، می‌توانید حدس بزنید که این نوع کولر گازی چگونه است. کولر گازی پرتابل، در واقع، به کولرهای گازی گفته می‌شوند که قابلیت حمل دارند. یعنی شما می‌توانید آن‌ها را از یک مکان به مکان دیگری ببرید.

اگرچه کولرهای گازی اسپلیت هم قابلیت حمل دارند و شما می‌توانید در صورت جابجایی، آن ها را با خودتان حمل کنید. ولی قطعا کولرهای گازی پرتابل از لحاظ سایز و وزن، قابلیت جابجایی راحت‌تری دارند و همین موضوع از مزیت‌های این نوع کولر گازی محسوب می‌شود.

راهنمای خرید کولر گازی پرتابل؛ در هنگام خرید باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟!

کولر گازی به عنوان یکی از قدرتمندترین کولرهای گازی موجود در بازار شناخته می‌شود که کیفیت خوبی دارد. مزیت‌های زیادی که برای این کولر گازی وجود دارند، می‌توانند باعث محبوب شدن این کولرهای گازی شوند. ولی افرادی که قصد خرید کولر گازی پرتابل را دارند، باید به برخی از نکات توجه داشته باشند.

به طور مثال، خرید این نوع از کولرهای گازی به همه افراد و برای همه فضاها توصیه نمی‌شود. بدیهی است که کولرهای گازی اسپلیت به علت اندازه بزرگ‌تر و نوع جایگاهی که دارند، بازدهی بهتری برای خنک کردن فضا نیز دارند. به همین خاطر است که می‌گوییم گاهی خرید کولر گازی portable به جای خرید کولر گازی اسپلیت توصیه نمی‌شود.

در ادامه به برخی از نکاتی اشاره می‌کنیم که با کمک آن‌ها بتوانید راحت‌تر اقدام به خرید کولر گازی portable کنید. پس با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

مقاله راهنمای خرید انواع کولر گازی پرتابل چیست؟  

خرید کولر پرتابل تک لوله یا دو لوله؛ کدام را انتخاب کنم؟

کولر گازی portable به عنوان یکی از بهترین و کوچک‌ترین کولر گازی است که می‌تواند برای فضاهای کوچک مورد استفاده قرار گیرد. افرادی که علاقه‌مند به خرید این نوع کولر گازی کوچک باید به این موضوع توجه داشته باشند که این کولرهای گازی در دو نوع تک لوله و دو لوله ساخته شده‌اند.

هر یک از انواع کولرهای گازی پرتابل، مزیت های خودشان را دارند. ولی با توجه به دلایلی که ذکر می‌کنیم، کولر گازی دو لوله بازدهی بیشتری نسبت به کولر گازی تک لوله دارد.

  • کولر گازی تک لوله چیست؟

همانطور که از نام این نوع کولر گازی مشخص است، کولر گازی تک لوله portable دارای یک لوله می‌باشد. این لوله برای خروج هوای گرم مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین خاطر، هوای کندانسور کولر، وارد اتاق می‌شود. این موضوع باعث می‌شود که بازدهی کولر پایین بیاید. زیرا مقداری از هوای گرم کندانسور باعث کاهش خنکی فضا می‌شود.

  • کولر گازی دو لوله چیست؟

کولر گازی دو لوله یکی دیگر از انواع کولرهای گازی است که می‌تواند با بازدهی بیشتر، هوای اتاق شما را خنک‌تر کند. این کولر دارای دو لوله بوده که یک لوله برای خروج هوای گرم می‌باشد. لوله دیگر موجود در این کولر هوای مورد نیاز کندانسور را وارد لوله می‌کند.

کولرهای پرتابل و انواع سایزهای آن  

آیا کولر گازی portable برای همه افراد مناسب است؟

یکی از سوالاتی که برای افراد پیش می‌آید این است که کولر گازی portable برای همه افراد مناسب است؟ آیا می‌توان این کولر گازی را برای همه فضاها خریداری کرد و مورد استفاده قرار داد؟! واقعیت این است که برای خرید کولر گازی پرتابل هیچ منعی وجود ندارد و شما می‌توانید بر اساس نیاز خود این کولرهای گازی را خریداری کنید و سپس از آن‌ها استفاده کنید.

ولی با توجه به مزیت‌ها و معایبی که برای کولر گازی پرتابل وجود دارند، خرید کولر گازی PORTABLE فقط به یک سری از افراد توصیه می‌شود. در ادامه شرایطی را ذکر می‌کنیم که اگر آن ها را دارا باشید، بهتر است اقدام به خرید کولرهای گازی پرتابل کنید.

  • اگر فضای کوچکی دارید و جایی برای قرار دادن کولر گازی اسپلیت ندارید، می توانید از این کولرهای گازی استفاده کنید.
  • اگر شرایط شما به گونه ای است که مدام باید از جایی به جای دیگر جابجا شوید، بهتر است اقدام به خرید کولر گازی Portable کنید. چون این کولرهای گازی امکان جابجایی راحتی دارند.
  • اگر نیازی به سرمایش زیاد ندارید و یا فضای خانه و اتاق شما کوچک است، می توانید اقدام به خرید کولر گازی پرتابل کنید.
  • اگر از صدای کولرهای آبی کلافه شده اید، می توانید اقدام به خرید کولرهای گازی پرتابل کنید. این کولرهای گازی نسبت به کولرهای آبی صدای کمتری را تولید می کنند.
انواع مدل های کولر پرتابل و راهنمای خرید کولر گازی کوچک  

مزیت های کولرهای گازی پرتابل

زمانی که اقدام به خرید کولرهای گازی پرتابل می‌کنید، باید مزیت‌های این کولرهای گازی را بدانید. کمی قبل در رابطه با بخشی از مزیت‌های کولرهای گازی پرتابل صحبت کردیم. در ادامه نیز قصد داریم برخی از مزیت‌های دیگر کولرهای گازی پرتابل را به شما توضیح دهیم.

  • 1. کوچک و جمع و جور بودن

یکی از مهم ترین مزیت‌های خرید کولر گازی پرتابل، جمع و جور بودن آن است. به همین دلیل است که بسیاری از افراد علاقه‌مند به خرید این کولرهای گازی کوچک می‌باشند. خوشبختانه، کولرهای گازی پرتابل می‌توانند حتی در کوچک ترین اتاق‌ها نیز برای خودشان جایی پیدا کنند.

  • 2. دارای قابلیت حمل آسان‌تر

شاید جابجا کردن کولر گازی اسپلیت امکان پذیر باشد. ولی اگر اجازه نشین باشید و هر سال مجبور به جابجایی باشید، برای شما سخت است که هر بار کولر گازی را از یک جا به یک جای دیگر ببرید. این در حالی است که در برخی از خانه‌ها امکان نصب کولرهای گازی اسپلیت وجود ندارد.

  • 3. بدون نیاز به انجام مراحل نصب پیچیده

یکی از مزیت‌های اصلی کولرهای گازی پرتابل این است که نیازی به انجام مراحل نصب پیچیده و سخت ندارند. به همین خاطر، می‌توانند در هر جایی از منزل مورد استفاده قرار گیرند. ولی کولرهای گازی اسپلیت فقط در مکان‌های خاصی قرار می‌گیرند و عمدتا نمی‌توان آن‌ها را برای هر نقطه از خانه استفاده کرد.

  • 4. قیمت کمتر کولرهای پرتابل نسبت به کولرهای گازی اسپلیت

قیمت کولرهای گازی اسپلیت می‌تواند در برخی از موارد پایین‌تر از قیمت کولر گازی اسپلیت باشد. البته نوع کولر گازی، توان آن، آپشن‌های آن و … می‌توانند بر روی قیمت کولر گازی تاثیر داشته باشند.

  • 5. به صرفه از لحاظ مصرف برق!

اگر هر ماه با مشکل پرداخت قبل برق مواجه هستید، می‌توانید به جای خرید کولر گازی اسپلیت اقدام به خرید کولرهای گازی پرتابل کنید. خرید کولر گازی Portable باعث صرفه‌جویی در مصرف برق شده و می‌تواند در کاهش قیمت قبض برق شما موثر باشد. Portable Air Conditioners

معایب خرید کولرهای گازی پرتابل و مقایسه با مزیت‌های آن

حال که با مزیت‌های مختلف کولر پرتابل آشنا شدید، شاید این سوال برای شما مطرح شود که خرید کولر گازی کوچک پرتابل دارای معایب نیز می‌باشد یا خیر؟ به طور کلی، کولرهای گازی Portable معایب زیادی ندارند. ولی با توجه به خصوصیات خاصی که دارند، شاید برای همه افراد مناسب نباشند. در ادامه به معایب کولرهای گازی پرتابل اشاره می‌کنیم.

جابجایی آسان کولر پازی پرتابل؛ راهنمای خرید کولر گازی پرتابل
  • قدرت سرمایش کمتر با مصرف برق بیشتر!

تا به اینجای مقاله به این موضوع اشاره کردیم که مصرف برق کولر گازی پرتابل، کمی پایین تر از کولرهای گازی اسپلیت می‌باشد. ولی موضوع حائز اهمیتی که وجود دارد این است که کولرهای گازی پرتابل نسبت به بازدهی که دارند، مصرف برق زیادی دارند.

البته اگر فضای کمی داشته باشید و نیاز داشته باشید از فضای کوچک خود استفاده بیشتری کنید، دیگر نباید نگران مصرف برق کولر گازی پرتابل باشید. زیرا عملا استفاده از کولرهای گازی اسپلیت برای شما امکان پذیر نخواهد بود.

  • تولید صدای بیشتر نسبت به کولرهای گازی اسپلیت

یکی از معایب کولر گازی پرتابل این است که نسبت به کولرهای گازی اسپلیت صدای بیشتری تولید می‌کند. دلیل این موضوع این است که تمامی بخش‌های دستگاه کولر گازی در یک محفظه کوچک قرار گرفته‌اند و همگی در اتاق قرار می‌گیرند. به همین خاطر، باید انتظار بی صدا بودن از کولر گازی پرتابل را از ذهنتان دور کنید.

  • نیاز به سوراخ کردن دیوار یا پنجره

یکی از معایبی که برای کولر گازی پرتابل وجود دارد این است که برای نصب این کولرهای گازی نیاز به سوراخ کردن دیوار یا پنجره می باشد. البته برای نصب کولرهای گازی اسپلیت هم شاید نیازی به انجام این کار داشته باشید. ولی نباید تصور کنید که کولر گازی پرتابل نیازی به سوراخ کردن فضا ندارند! پس اگر مستاجر هستید، بیشتر برای خرید کولر گازی پرتابل فکر کنید.

امیدوارم این مقاله راهنمای خرید کولر گازی پرتابل به شما کمک کند که آیا کولر گازی کوچک پرتابل خریداری کنیم یا نه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *