راهنمای خرید کولر گازی و 12 نکته مهم در انتخاب

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲
زمان مطالعه۹ دقیقه
دیدگاه‌ها۲ دیدگاه
بازدیدها بازدید

مقاله راهنمای خرید کولر گازی کولرنیو: برای اینکه بتوان مناسب‌ترین کولر گازی را انتخاب نمود، علاوه بر آشنایی با انواع کولر گازی، که لازم هم بدانیم که کولر گازی چی بخرم که لازم است تا به یکسری نکات مهم توجه شود، نکاتی که لازم است در راهنمای خرید کولر گازی مناسب مورد توجه قرار گیرد. حتما قبل خرید پیشنهاد میکنیم مقاله درباره کولر گازی چیست؟ نحوه عملکرد و انواع مدل هایش را مطالعه کنید. راهنما خرید بهترین کولر گازی - کولر گازی چی بخرم

12 نکته برای انتخاب کولر گازی مناسب

  • 1- نوع کمپرسور به کار رفته در کولر گازی

همانطور که قبلا اشاره شد، کمپرسورهایی که در کولر گازی ها به کار می‌روند در سه نوع کمپرسور پیستونی، کمپرسور روتاری و کمپرسور اسکرول هستند.

  • 2- کمپرسور پیستونی

در این نوع کمپرسور، برای مکش و متراکم کردن گاز مبرد، از حرکت رفت و برگشت پیستون استفاده می‌شود.

  • 3- کمپرسور روتاری

نام دیگر این کمپرسور، کمپرسور دوار می‌باشد به این دلیل که عمل مکش و کمپرس گاز مبرد با گردش 360 درجه تیغه‌های کمپرسور انجام می‌گردد، کمپرسورهای روتاری نسبت به کمپرسورهای پیستونی مصرف انرژی برق پایین تری دارند و راندمان بالاتری را نسبت به کمپرسورهای پیستونی ارائه می‌دهند.

  • 4- کمپرسور اسکرول

کمپرسورهای اسکرول به دلیل راندمان بالا و مصرف انرژی پایین غالبا در کولر گازی‌هایی با ظرفیت بالا کاربرد دارند، فشرده سازی و مکش در این کمپرسورها از طریق دو قطعه حلزونی که یکی ثابت و دیگری متحرک است، انجام می‌گیرد. صدای تولید شده به وسیله این نوع کمپرسور کم است و طول عمر بالایی دارد. مزایای این کمپرسور موجب شده است تا کمپرسور اسکرول قیمت بالایی داشته باشد.

  • 5- ظرفیت‌های کولر گازی است

نکته مهم دیگری که در انتخاب کولر گازی حتما لازم است مورد توجه قرار گیرد، ظرفیت کولر گازی است، ظرفیت کولر گازی با واحد اندازه گیری BTU سنجیده می‌شود. برای محاسبه ظرفیت مناسب، لازم است تا عوامل موثر در این زمینه در نظر گرفته شود. عوامل موثر در انتخاب ظرفیت کولر گازی که تاثیر زیادی روی قیمت کولر گازی اینورتر دیواری دارد، هرچه ظرفیت کولر گازی بیشتر باشد قیمت و هزینه اسپلیت بالاتر خواهد رفت، پس در ادامه توضیح خواهیم داد. راهنما خرید کولر گازی و تاثیر ظرفیت در قیمت

نکته های راهنمای خرید کولر گازی بر اساس متراژ

  • 6- میزان رفت و آمد

میزان رفت و آمد از این جهت مهم است که در ثابت ماندن دمای محیط تاثیر می گذارد، به همین دلیل در مکان هایی که رفت و آمد زیاد است، لازم است تا کولر گازی با ظرفیت بالا در نظر گرفته شود.

  • 7- شرایط آب و هوایی

شرایط آب و هوایی تاثیر زیادی بر کارکرد کولر گازی می‌گذارد و لازم است به حداکثر و حداقل دمای محیط در طول سال توجه داشت، به عنوان مثال، در شرایط آب و هوایی بسیار گرم، ظرفیت‌های مثل 9000 – 12000 – 18000 24000 – 30000 – 36000 و ظرفیت های بالاتر مناسب می‌باشد.

  • 8- تعداد افراد حاضر در محیط

تعداد افرادی که اغلب در محیط مورد نظر حضور دارند، در انتخاب ظرفیت کولر گازی موثر است، هر چه تعداد افراد حاضر در محیط بیشتر باشد، ظرفیت بالاتری لازم است انتخاب شود، مازاد بر ظرفیت کولر گازی، لازم است به ازای هر نفر، 600BTU در نظر گرفته شود.

  • 9- میزان آفتاب گیر بودن محیط

میزان آفتاب گیر بودن محیط تاثیر قابل توجهی در دمای آن در فصل‌های مختلف سال دارد و نباید نادیده گرفته شود، در صورتیکه محیط در بیشتر سال به شدت آفتاب گیر است، مازاد ظرفیت کولر گازی، 1000 BTU نیز باید در نظر گرفته شود.

  • 10- ارتفاع سقف

به طور معمول ارتفاع سقف بین 7/2 متر تا 3 متر است و در صورتیکه ارتفاع سقف از این اندازه ها بیشتر باشد، ظرفیت بالاتری لازم است برای کولر گازی انتخاب گردد.

  • 11- وجود عوامل گرما زا

آشپزخانه یکی از مکان‌هایی است که به دلیل پخت و پز، گرمای زیادی دارد و به همین دلیل ظرفیت بالاتر کولر گازی برای فضاهای اطراف آشپزخانه مناسب است.

  • 12- میزان گردش هوا

در محیط‌هایی که گردش هوا به سختی انجام می‌شود، نیاز است تا ظرفیت‌های بالاتر کولر گازی انتخاب شود و یا اینکه از چندین یونیت داخلی که با فاصله از یکدیگر نصب می‌شوند، استفاده کرد.

راهنمای خرید کولر گازی بر اساس متراژ شما

متراژ بر اساس فضا ظرفیت های کولر گازی
محیط های بین 10 تا 20 متر مربع کولر گازی با ظرفیت 12000
محیط های بین 25 تا 35 متر مربع کولر گازی با ظرفیت 18000
محیط های بین 40 تا 55 متر مربع کولر گازی با ظرفیت 24000
محیط های بین 60 تا 75 متر مربع کولر گازی با ظرفیت 30000
محیط های بین 70 تا 90 متر مربع کولر گازی با ظرفیت 36000
محیط های بین 90 تا 130 متر مربع کولر گازی با ظرفیت 48000 ایستاده
محیط های بین 120 تا 160 متر مربع کولر گازی با ظرفیت 60000 ایستاده

کولر گازی چی بخریم:

  1. 1- حتما بررسی کنید که محصولی که خردیرای می‌کنید از نظر مصرف انرژی در چه سطحی می‌باشد، دقت به کم مصرف بودن مهم است. برای خرید انواع کولر گازی کم مصرف و کولر گازی فوق کم مصرف را مشاهده کنید.
  2. 2- اگر می‌خواهید برای اتاق خانه خود کولر گازی خریداری کنید پیشنهاد میکنیم محصولات کولر گازی برای اتاق خواب را مشاهده کنید.
  3. 3- اگر کولر گازی را برای مطب پزشکی میخواهید خریداری کنید نمونه کولر گازی‌هایی رو برای دفاتر و مطلب پزشکی را مشاهده کنید.
  4. 4- اگر مشکل در انتخاب کولر گازی برای هال یا پذارایی که هال و آشپزخانه رو پوشش بدهد حتما سری به محصولات کولر گازی برای هال و آشپزخانه را مشاهده کنید.
  5. 5- اگر برای دفتر یا مغازه خود به دنبال کولر گازی هستید، حتما پیشنهاد می کنیم خرید کولر گازی برای مغازه خود را از این مدل ها خریداری کنید.
  6. 6- اگر کولر گازی برای مناطق بکر شمالی میخواهید حتما راهنمای خرید کولر گازی برای مناطق شمال ایران را مطالعه کنید.
  7. 7- اگر به دنبال راهنمای خرید کولر گازی ایستاده هستید حتما این مقاله را مطالعه کنید.

مزایای استفاده از کولر گازی

  • خنک سازی هوا طبق دمای مشخص شده
  • تصفیه هوا از طریق گرفتن بخارهای اضافی و ریزگردهای موجود در آن
  • عدم تولید بوی ناخوشایند کولرهای آبی
  • تاثیر بر زیبایی و ظاهر ساختمان
  • گرم کردن هوای ساختمان و عدم نیاز به سایر سیستم‌های گرمایشی

مکانیزم سرمایش کولر گازی پروسه خنک کردن هوا توسط کولر گازی به این صورت است ابتدا که گاز مبرد در داخل کمپرسور متراکم شده و سپس با فشار به سمت کندانسور منتقل می‌شود. در کندانسور با از دست دادن دما و خنک شدن به مایع تبدیل می‌شود. با خروج مایع از کندانسور و عبور از شیر انبساط، دچار افت شدید فشار می‌شود. مبرد در این حالت به صورت دو فازی (مایع و گاز) است. پس از دو فازی شدن، مبرد وارد اواپراتور شده و با جذب گرمای محیط دوباره به گاز تبدیل می‌شود و بنابراین هوای محیط خنک می‌شود. فن‌های موجود در کولر گازی با چرخش خود هوای خنک را به داخل محیط اتاق پرتاب می‌کنند. مکانیزم گرمایش کولر گازی در فصل‌های سرد سال، گاز موجود در داخل کمپرسور گرم شده و سپس به سمت اواپراتور منتقل می‌شود. اواپراتور نیز گرما را به محیط ارسال می‌کند. به عبارت دیگر سیکل فرآیند دستگاه در حالت گرمایش تغییر می‌کند. این تغییر فرآیند به کمک شیر معکوس کننده انجام می‌شود. انواع تکنولوژی‌های مورد استفاده در کولرهای گازی تا این قسمت در مورد انواع، مزایا و مکانیزم خنک‌سازی کولرهای گازی صحبت کردیم. حال قصد داریم تکنولوژی‌های به کار برده شده در انواع کولر گازی را مورد بررسی قرار دهیم. بدیهی است که هرچه تعداد تکنولوژی‌های به کار رفته در یک کولر گازی بیش‌تر باشند، قیمت کولر گازی مورد نظر نیز گران‌تر است.

  1. _ تکنولوژی اینورتر کولر گازی: می‌توانیم تکنولوژی اینورتر را جزء مهم‌ترین و محبوب‌ترین تکنولوژی‌های به کار برده شده در کولرهای گازی بدانیم. اینورتر با جلوگیری از روشن و خاموش شدن متوالی کمپرسور، دما را در شرایط ایده‌آل نگه می‌دارد و به همین ترتیب باعث کاهش مصرف برق تا 60 درصد می‌شود. در سیستم‌های کمپرسوری اینورتر به معنی دور متغیر است. در این حالت کمپرسور خاموش نمی‌شود بلکه سرعت چرخش آن بر حسب دمای درخواستی کاربر تغییر می‌کند. با رسیدن به دمای مورد نظر کمپرسور با پایین‌ترین دور و حداقل مصرف برق کار می‌کند. _ علت اصلی مصرف بالای برق کمپرسورها استارت آن‌ها است. در تکنولوژی اینورتر، کمپرسور دائما در حال چرخش است و نیازی به استارت ندارد. همچنین به دلیل استفاده از مبرد جدید، این کولرها راندمان بسیار بالایی دارند. عیب کولرهای گازی اینورتر قیمت بالای آن‌ها است که آن‌ هم در بلند مدت با کاهش هزینه‌های برق جبران می‌شود.
  2. _ سیستم صرفه‌جویی در مصرف: وجود این سیستم به تکنولوژی اینورتر وابسته است. در این حالت کولر به صورت بهینه کار می‌کند و از اتلاف انرژی تا حد زیادی جلوگیری می‌شود.
  3. _ سیستم توربو: از این تکنولوژی برای سرعت بخشی به خنک شدن هوای اتاق استفاده می‌شود. در سیستم توربو برای هر دو حالت سرمایش و گرمایش، کمپرسور به مدت 30 دقیقه بدون در نظر گرفتن هوای محیط کار می‌کند. پس از این 30 دقیقه کولر از وضعیت توربو خارج شده و به وضعیت نرمال بازمی‌گردد.
  4. _ تکنولوژی خواب راحت (Good Sleep): کولرهای شامل این تکنولوژی از طریق تنظیم خودکار دما و رطوبت، باعث می‌شوند که ساکنین خانه خوابی آرام داشته باشند. این تکنولوژی در بهینه سازی مصرف برق نیز موثر است.
  5. _ تکنولوژی حالت آرام (Quiet Mode): این سیستم به منظور کاهش صدای کولر به کار می‌رود.
  6. _ تکنولوژی تایمر: با فعال کردن این سیستم، کولر گازی در ساعت‌هایی که شما مشخص می‌کنید، روشن یا خاموش می‌شود.
  7. _ تکنولوژی نانو سیلور: این سیستم با استفاده از یون‌های نقره باعث از بین بردن انواع میکروب‌ها و باکتری‌های موجود در هوا شده و به این ترتیب در کنار یک هوای خنک و دل‌چسب، محیطی عاری از هرگونه آلودگی را برای شما به ارمغان می‌آورد.
  8. _ تکنولوژی یون میکروپلاسما: این تکنولوژی نیز همانند حالت قبلی به منظور کاهش آلودگی‌های هوا در کولرهای گازی به کار می‌رود.
  9. _ فیلتر پیور (Pure Filter) و فیلترچندگانه تصفیه هوا: این دو فیلتر باعث جلوگیری از ورود هرگونه گرد و غبار به داخل کولر می‌شوند و در نتیجه باد خروجی کاملا پاک خواهد بود.
  10. _ بادزن اتوماتیک: این سیستم برای حالتی است که نیاز به سرمایش زیادی نیست و فن بدون استفاده از کمپرسور کار می‌کند.

برای خرید کولر گازی از فروشگاه اینترنتی کولرنیو حتما سری به صفحه تمام محصولات کولرنیو را ببینید و در انتخاب و خرید کولر گازی از نکته هایی که در بالا گفته شده است را در نظر بگیرید.

ویدیوی معرفی و بهترین راهنمای خرید کولر گازی

  1. حمیدرضا صوفی
    حمیدرضا صوفی

    با رهنمایی و پشتیبانی تلفنی که با شما داشتم خیلی بهم کمک کرد که بتونم برای یک اتاق 16 متری خریدم رو انجام بدم. و فقط متاسفانه نماینده چندبار باهاشون تماس گرفتم اصلا درست جوابگو نبودن. و نماینده میگفت تا 500 هزار تومان نریزی به حساب نمیام. و سرم هم خیلی شلوغه. البته من با کولرنیو هم تماس گرفتم بابت برخورد نماینده و باید رایگان نصب کند و اگر ملزومات یا لوله اضافه ای داشت جداگانه باید حساب کنید. در شرایطی که درست پشت محل نصب بالکن بود و لوله و کابل زیادی هم لازم نداشت و نماینده 600 هزار تومان هزینه اضافه ازمون گرفت.

    • مدیر کولرنیو
      مدیر کولرنیو

      سلام و درود
      خوشحالیم که انتخاب مناسب با نیاز خودتون خریداری کردید. و کولرنیو همیشه در تلاش هست به بهترین محصولات برای مشتریان خود فراهم کند.
      و اینکه نماینده برخورد درستی نداشته؛ شما باید داخل دفترچه گارانتی شماره ایی است میتوانید با نماینده تماس بگیرید و جریان رو بهشون توضیح بدید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *